expander

menu rozwijane

Menu rozwijane dostarczyły profilki

sobota, 13 maja 2017

Zarabianie przez kupowanie

Ile razy patrzyliście z przerażeniem/niepokojem na wyświetlacz kasy fiskalnej? Zanim nauczyłam się oszczednych zakupów bałam się, że za dużo wydam i nie starczy mi pieniędzy do końca miesiąca. Nie mogłam pozwolić sobie na kupno nowego sprzętu do kuchni czy na bilet do kina.
Jak robić zakupy, aby na nich maksymalnie oszczędzić?

1. Rób listę zakupów.
Na lodówce powiesilam notatnik i długopis. Jeśli coś mi się kończy, zapisuję, żeby o tym nie zapomnieć przy najbliższych zakupach. Im rzadziej robisz zakupy, tym mniej wydajesz.
2. Przed wejściem do marketu przejrzyj gazetkę promocyjną.
Bardzo czesto korzystam z promocji. Jeśli jakiś produkt jest tańszy i wiem, że jakiś czas poleży w szafce/lodówce- biore większą ilość. Powiem Wam, że nigdy nie kupuję mięsa w cenie wyższej niż 11zł (chyba że dla dziecka).
3. Załóż kartę stałego klienta.
Mam jeden market ,w którym najczęściej robię zakupy. Jest nim Auchan. Dlaczego? Często jest dużo zniżek i promocji, duży wybór produktów oraz korzystna oferta karty Skarbonka. Jak ona działa? Po zakupie oznaczonych rzeczy część pieniędzy na nie wydanych przechodzi na tą kartę. Np. jakiś czas temu znalazłam świetną ofertę- 50% na Skarbonkę za kupno pampersów. Jedna paczka pieluszek kosztowała 30zł, z czego 15zł dostałam spowrotem. Kupiłam 4 paczki pampersów i zaoszczędziłam na nich 60zł. Pieniądze zgromadzone na karcie Skarbonka mozna wykorzystać w każdej chwili w sieci marketów Auchan. W skali roku "zbieram" 150-200zł. Pieniądze w ten sposób uzbierane wydaję na koniec roku. I dania na święta mam za darmo.
4. Rejestracja w programach lojalnościowych.
Kto z Was robił kiedykolwiek zakupy przez Internet? A co jeśli Wam powiem, że możecie dostać za to prowizję?
Ostatnio wpadłam na bardzo fajny panel- Refunder. Dostaniesz zwrot za zakupy w wybranych sklepach internetowych. Partnerami Refundera jest ok. 600 różnych sklepów, m.in. Alieexpress, empik, zalando, castorama. Dodatkowo jeśli polecisz rejestrację znajomemu możesz zdobyć 25zł!
Rejestracja
5. Zakupy robię raz w tygodniu.
Im rzadziej chodzę do sklepów, tym mniej wydaję. Zawsze w trakcie zakupów wpadnie mi w oko coś, czego nie potrzebuję (jakieś ubrania, buty, bibeloty, sprzęt kuchenny). Jeśli robię rzadziej większe zakupy- mniej wydaję na benzynę (kolejna oszczędność)
6. Kupuj większe opakowania.
Jeśli jesteś pewien, że zużyjesz produkty w większych opakowaniach- kupuj je.

A wy jak oszczędzacie na zakupach? Piszcie Wasze sposoby w komentarzach ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz